Co znamená v SEO linkbaiting?
Jeho principem je do mrtě využít co už na webu máte a pomocí vhodných nástrojů navnadit (proto tedy baiting) uživatele k činnosti, kterou po něm chcete. Lze namítnout, že to samozřejmě zvládne geniální text, spolu s vtipnými obrázky, podbarvenými vtíravou melodií, sám. Občas i to je možné, ale proč nezvýšit svoje šance právě pomocí kupodivu jednoduchých, ale chytrých návnad? Tak se pojďme na některé metody linkbaitingu ,nebo vnadění (hezké, české slovo), podívat.
Vyzkoušejte online soutěže.
Každý člověk je hravý a uživatel (zákazník) vašeho webu je velice pravděpodobně člověk. Proto nás bombardují ze všech médií hry, soutěže, kvízy a podobné veselosti. Proč? Protože to funguje. Pokud dokážete ke svému tématu vymyslet zajímavou soutěž (hru, kvíz), podpoří to váš web a tedy vaše podnikání značnou měrou. Je, samozřejmě na vás, jakou stanovíte výhru a podmínky soutěže. Vždy ale mějte na paměti, že chcete uživatele podchytit (registrace s povolením zasílat obchodní sdělení) a nějak odměnit za jeho usilovnou práci, většinou asi nějakou hodnotnou cenou. Zvláště pokud je soutěž vědomostní a vícekolová, tak minimálně přispějete ke zvýšení všeobecné vzdělanosti, nehledě na významně zlepšené SEO statistiky vašich stránek (a vašeho byznysu).
Vytvořte správný textový obsah.
I když je hezký obrázek půlka úspěchu, tak i text je důležitý. Pokud budou vaše texty suchopárné, nečtivé a nezajímavé, tak je prostě nikdo číst nebude. A hlavně se na vaše stránky nebude vracet. Zkuste se víc odvázat. Zkuste zvolit provokativnější styl. Zkuste i svůj, podle vás nejserioznější obor na světě, podat zajímavou formou. Pokud se vám to podaří, (a máte co nabídnout), pak možná váš obsah budou sdílet i jiné stránky (třeba jenom proto, že je to vtipný a zajímavý) a hlavně vaši uživatelé, čtenáři, zákazníci budou netrpělivě čekat na vaše další novinky. A to asi chcete.
Vytvořte správné online aplikace.
Už na základní škole jsme se naučili všemu nejenom podle učebnic, ale hlavně podle více či méně podařených příkladů a her pánů učitelů a paní učitelek. S vašimi klienty je to stejné. Pokud je to jenom trochu možné, předhoďte jim nějakou tu aplikaci ve stylu: konfigurátor něčeho, kalkulátor něčeho nebo zábavnou hru s vámi zamýšleným výsledkem. Pro každý obor lze něco takového vymyslet a bude fungovat přesně tak, jak zní ta druhá půlka námětu tohoto článku: návnada. Jasně, že jsou obory, kde to bude složitější. Principem není zaplácat vaše stránky slaboduchými reklamními střílečkami, ale podpořit vaší prezentaci.
Podpořte obsah stránek videem.
Stejně jako je obrázek solí každého sebepoutavějšího textu, tak je video pepřem a pálivou papričkou. Pokud si chci pořídit novou střechu, tak si o ní samozřejmě něco přečtu, kouknu na tu naleštěnou bobrovku, ale když k tomu uvidím návodné video, tak mě to pravděpodobně asi osloví. Video je prostě hýbací obrázek, takže o level výš, takže proč nějaké zajímavé a krátké video nepoužít.
Linkbaiting není věda.
Linkbaiting, stejně jako celé SEO, není nic překvapivého, ani nového. Je to vlastně popis, jak byste měli svou práci, podnikání, tvorbu prezentovat navenek. Zkuste to.